EI NÄIN!
Olin tänään ihan sattumalta kuvaamassa driftausta Ahvenistolla. Oikeastaan itselläni moottoriurheilun kuvaamisesta ei ole vielä paljoakaan kokemuksia ja sitä kai tuli heti alkuun tietyllä tapaa haettua eksoottisempia kuvakulmia käypäsen perusharjoittelun sijaan. Koska driftaus poikkeaa aika paljonkin rata-ajosta olisi muutama seikka mitä kuvatessa pitäisi huomioida, säännöt toki pätevät myös kaikkeen muuhunkin moottoriurheilun kuvaamiseen.
TSEKKAA SELUSTA aina todella tarkasti. Mihin päin lähdet karkuun jos auto tuleekin syystä taikka toisesta kohti? Driftaamisen ollessa kysymyksessä kannattaa erityisesti tuijoitella myös eteenpäin varsinkin turvavälin suhteen, koska autoilla ajetaan sivuluisussa on ajoneuvon hallinta paljon vaativampaa. Tänään meinaan em. syystä johtuen meinas yksi kuvaajanplanttu lähteä kaukaisille kuvausmaille kuvaamaan. Kuvien Nissan tuli aivan suoraan päin näköä ja varikkoaita pelasti tällä kertaa kuvaajareppanan hengen. Rysäys oli todella kova ja rekyyli viimeisen kuvan ja kahden pakoaskeleen välillä aivan liian pieni. Tänään oli paljon onnea matkassa, ensi kerralla sitä välttämättä ei ole.
Punainen risti osoittaa kuvaajan position viimeisen kuvan aikana. Törmäyshetkellä olin kaksi askelta vasemmalla. Huomaa aidan vääntyminen ja renkaista jääneet jäljet radassa.
Nissan romuttui rytäkässä pahoin. Huomaa taka-akseliston uusi sijainti. Kuvaaja selvisi hommasta pelkällä alusvaatteiden pesulla.
Linkki videoon: tästä
t. Hannu
TSEKKAA SELUSTA aina todella tarkasti. Mihin päin lähdet karkuun jos auto tuleekin syystä taikka toisesta kohti? Driftaamisen ollessa kysymyksessä kannattaa erityisesti tuijoitella myös eteenpäin varsinkin turvavälin suhteen, koska autoilla ajetaan sivuluisussa on ajoneuvon hallinta paljon vaativampaa. Tänään meinaan em. syystä johtuen meinas yksi kuvaajanplanttu lähteä kaukaisille kuvausmaille kuvaamaan. Kuvien Nissan tuli aivan suoraan päin näköä ja varikkoaita pelasti tällä kertaa kuvaajareppanan hengen. Rysäys oli todella kova ja rekyyli viimeisen kuvan ja kahden pakoaskeleen välillä aivan liian pieni. Tänään oli paljon onnea matkassa, ensi kerralla sitä välttämättä ei ole.
Punainen risti osoittaa kuvaajan position viimeisen kuvan aikana. Törmäyshetkellä olin kaksi askelta vasemmalla. Huomaa aidan vääntyminen ja renkaista jääneet jäljet radassa.
Nissan romuttui rytäkässä pahoin. Huomaa taka-akseliston uusi sijainti. Kuvaaja selvisi hommasta pelkällä alusvaatteiden pesulla.
Linkki videoon: tästä
t. Hannu
3 Comments:
Siinä on turva-aita sitä varten että sen takana voisi turvallisesti olla. Jos auto kerran romuttui täydellisesti niin tuskin ensi kerrallakaan se menee aidan läpi.
Eihän toi ollu ees "lähellä-piti"-tilanne..paljon pahempiakin on nähty(netissä).
IMO, kuvaaja oli aivan oikeassa paikassa, johon järjestäjä myös oli antanut luvan(liivit päällä)?
Tollasia sattuu silloin tällöin, onnex selvittiin "kurahousuilla";-)
Kuski vois vähän reenata..
Jahas nuoriso taas kritisoi.
Kyllä tuossa tosiaan kuvaaja parka saa kiittää onneaan. Sieltä voi jos jonkin näköistä romua lentää yli vaikka itse auto jääkin siihen aitaan.
Ei ne järjestäjätkään ole ihan loppuun asti miettineet mihin se auto jatkaa matkaa jos luisu menee yli. Turvallisempi paikka on tällaisessa pelleilyssä melkein ulkokaarteessa.
Lähetä kommentti
<< Home