Palkkiobjektiivitesti jumissa
Minun palkkiobjektiivitesti jumahti paikoilleen koska suomessa ei löydy tarpeeksi sinarin ykkösreiällä varustettuja objektiivilevyjä eikä vaihtoehtoisesti adapteria johon saa linhof-objektiivilautaan kiinnitetyt objektiivit sinariin kiinni. Fototeknisille laitoin kyselyn mutta eivät vastaa tiedusteluihin. Ruotsalaisella Photaxilla ei enään ole myynnissä (joskus ollut). Saksan Ebayssa olisi joka myisi mutta kun ei tuo saksa suju eikä siellä oleva myyjä puhu suomen koululaitoksen opettamia yleisimpiä kieliä eli suomea, ruotsia ja englantia. Täytyy jatkaa etsiskelyä jos vaikka suomessa olisi joku joka tietäisi keneltä saisi hommattua ensisijaisesti adapterin kun minulla sattuu lähes kaikki palkkiobjektiivit kahta lukuunottamatta olemaan sillä objektiivilevyllä varustettuna. Näsäviisaat sanoo tähän, että mikset hommaa fieldiä tai linhofin palkkikameraa. No syyhän on se, että ei niitäkään ole tarjolla meikäläisen budjetilla eli alle viidensadan sellaista jota voisin hyödyntää tässä projektissa. Fimekokin siirtynyt pois Horsemanin tuotteiden myynnistä joten siitäkään ei enään apua. EP-kamerassa olisi Tachiharan field-kamera (jollainen minulla oli pari vuotta sitten itselläkin) 1000 euron hintaan joten sekin vaihtoehto ei sovi budjetin sisälle. Putus sanoi, että Fototekniset olisi jotain Eirin konkurssipesästä hankittuja Sinar-tuotteita hankkinut myyntiin mutta kun Fototekniset ei näytä harjoittavan kommunikointia asiakkaiden suuntaan on sitäkin kautta vaikea saada hankittua osia. Ammattituotteiden saanti on suomessa todella kiven takana kun näyttää markkinat niille olevan hyvin pienet.
Muovirimpulaa löytyy joka käänteessä joten kuluttajatuotteiden saatavuus pysyy pitkään hyvänä mutta niitähän myydäänkin hyvin johtuen siitä, että niitä myydään määrällisesti paljon vaikkei niistä kerralla yksittäiseltä ostajalta kerry montaa euroa voittoa. Ammattituotteissa taas on se, että kun yhden saa myytyä niin euroja tulee kerralla enemmän muttei määrämyyntiä ole juuri nimeksikään. Samahan se on autokaupassa eli halpaa ranskalaista muovilaatikkoa myydään monta mutta laadukasta Rolls-Roycea ehkä yksi vuodessa. Palataan kuitenkin tuohon kamerabisnekseen eli vaikka kuluttajakameroita myydään paljon niin takuuvarma se ei ole, että se kannattaa sillä meillä on suomessa kokemusta konkkaan menneistä firmoista jotka keskittyvät kuluttajatuotteisiin ja vain niihin eivätkä turvaa missään vaiheessa toimintaansa monipuolistamalla toimintaansa ottamalla sisääntulevaa rahaa erilaisilta asiakkailta eli toisen euron kuluttajalta ja toisen ammattituotteita tarvitsevalta. Tämä vollotukseni tuntuu toisista vähän typerältä filosofoinnilta mutta miettikääpäs miten turhauttavaa se on asiakkaan kannalta kun rahaa haluaisi tuhlata eikä saa tuhlattua sitä kun myyjät haluaa myydä ei oota. Saas nähdä koska ammattilaiset siirtävät kaikki hankintansa ulkomaille suoraan kun suomalainen kauppias ei ota heidän tarpeitaan huomioon. Itse olen vähitellen joutunut pakon sanelemana tekemään niitä hankintoja ulkomailta enkä tee niitä sen takia sieltä, että säästäisin rahaa vaan saadakseni tuotteen jota tarvitsen. Netissä on paljon syyllistetty ihmisiä siitä, että he kyselevät suomalaiselta myyjältä tuotteesta ja ostavat sitten ulkomailta. Näin on juuri kuluttajalaitteiden osalta. Pro-kuvaajat ostavat yleensä sieltä mistä saavat tuotteen eivätkä laske pennosia koska hankintakulut vähennetään verotuksessa kuten ammattityössä tapana on. Monella aktiiviharrastajalla on laitehankinnat samanlaisia kuin ammattilaisillakin ja he törmäävät enemmän siihen saatavuus-ongelmaan kuin ammattilaiset. Joillekin aktiiveille se käy ylipääsemättömäksi ongelmaksi ja siten saattaa se aktiiviharrastajan harrastus vaihtua passiiviseksi harrastukseksi ja jopa loppua kokonaan. Aktiiviharrastajat ovat sellaisia jotka ostavat sekä kuluttajatuotteita, että ammattituotteita. Aktiivit muuten on markkinoinnissa se kanava joka kertoo suusta suuhun mikä tuote on hyvä ja mikä huono juuri niille massatuotteiden ostajille jolle suomalainen kauppa myy sitä muovirimpulaa.
t. Pauli
Ps. Tulipahan kirjoitettua paljon potaskaa kun pitää jotenkin purkaa turhautuneisuuttaan kun ei pääse tekemään sitä työn alla olevaa palkkiobjektiivitestiä jota mieluummin tekisin tällä hetkellä.
Muovirimpulaa löytyy joka käänteessä joten kuluttajatuotteiden saatavuus pysyy pitkään hyvänä mutta niitähän myydäänkin hyvin johtuen siitä, että niitä myydään määrällisesti paljon vaikkei niistä kerralla yksittäiseltä ostajalta kerry montaa euroa voittoa. Ammattituotteissa taas on se, että kun yhden saa myytyä niin euroja tulee kerralla enemmän muttei määrämyyntiä ole juuri nimeksikään. Samahan se on autokaupassa eli halpaa ranskalaista muovilaatikkoa myydään monta mutta laadukasta Rolls-Roycea ehkä yksi vuodessa. Palataan kuitenkin tuohon kamerabisnekseen eli vaikka kuluttajakameroita myydään paljon niin takuuvarma se ei ole, että se kannattaa sillä meillä on suomessa kokemusta konkkaan menneistä firmoista jotka keskittyvät kuluttajatuotteisiin ja vain niihin eivätkä turvaa missään vaiheessa toimintaansa monipuolistamalla toimintaansa ottamalla sisääntulevaa rahaa erilaisilta asiakkailta eli toisen euron kuluttajalta ja toisen ammattituotteita tarvitsevalta. Tämä vollotukseni tuntuu toisista vähän typerältä filosofoinnilta mutta miettikääpäs miten turhauttavaa se on asiakkaan kannalta kun rahaa haluaisi tuhlata eikä saa tuhlattua sitä kun myyjät haluaa myydä ei oota. Saas nähdä koska ammattilaiset siirtävät kaikki hankintansa ulkomaille suoraan kun suomalainen kauppias ei ota heidän tarpeitaan huomioon. Itse olen vähitellen joutunut pakon sanelemana tekemään niitä hankintoja ulkomailta enkä tee niitä sen takia sieltä, että säästäisin rahaa vaan saadakseni tuotteen jota tarvitsen. Netissä on paljon syyllistetty ihmisiä siitä, että he kyselevät suomalaiselta myyjältä tuotteesta ja ostavat sitten ulkomailta. Näin on juuri kuluttajalaitteiden osalta. Pro-kuvaajat ostavat yleensä sieltä mistä saavat tuotteen eivätkä laske pennosia koska hankintakulut vähennetään verotuksessa kuten ammattityössä tapana on. Monella aktiiviharrastajalla on laitehankinnat samanlaisia kuin ammattilaisillakin ja he törmäävät enemmän siihen saatavuus-ongelmaan kuin ammattilaiset. Joillekin aktiiveille se käy ylipääsemättömäksi ongelmaksi ja siten saattaa se aktiiviharrastajan harrastus vaihtua passiiviseksi harrastukseksi ja jopa loppua kokonaan. Aktiiviharrastajat ovat sellaisia jotka ostavat sekä kuluttajatuotteita, että ammattituotteita. Aktiivit muuten on markkinoinnissa se kanava joka kertoo suusta suuhun mikä tuote on hyvä ja mikä huono juuri niille massatuotteiden ostajille jolle suomalainen kauppa myy sitä muovirimpulaa.
t. Pauli
Ps. Tulipahan kirjoitettua paljon potaskaa kun pitää jotenkin purkaa turhautuneisuuttaan kun ei pääse tekemään sitä työn alla olevaa palkkiobjektiivitestiä jota mieluummin tekisin tällä hetkellä.
0 Comments:
Lähetä kommentti
<< Home